10 år idag

I dag är det 10 år sedan du tog ditt sista andetag.
 
10 år av sorg och saknad. 
 
Minnena från din sjudomstid och din sista tid på sjukhuset forsar fram.
Jag minns så väl dina sista andetag och paniken när du inte längre andades.
 
Jag har tänkt så mycket på att vi aldrig pratade med varandra om vad det var som började hända med dig om att dina organ slutade att fungera och när jag frågade sköterskan om vad som var på gång så sa hon att Roine är döende. Det är inte så lång tid kvar nu.
 
Idag vet jag vet inte om vi gjorde rätt att inte prata om det. Jag har så många frågor som jag aldrig ställde och som jag fortfarande undrar.
 
Men just då kändes det rätt att inte prata om det.
 
Jag höll din hand hela natten när du sov och precis innan du slutade andas så tryckte du min hand.
Detta minne kommer jag aldrig glömma.
 
Mitt liv har gått vidare, jag lever med en mycket fin och underbar man som jag älskar och som jag kommer att leva resten av mitt liv med.
 
Men jag kommer aldrig att glömma dig Roine, du var mitt livs största kärlek.
Dina minnen lever i mig och jag kan forfarande höra ditt skratt i mitt huvud.
 
Vila i frid min älskade 💗
 
Monica
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0