5 maj - Tills döden skiljer oss åt.

Det är min födelsedag, å jag fyller 45 år. Men det är inte bara min födelsedag utan också vår bröllopsdag. I dag skulle vi fira vår 14 årsdag, och inser nu att det inte var så smart att gifta sig på sin födelsedag. Men när vi bestämde dagen så var det ju så otroligt romantiskt. Jag får nu för alltid på min födelsedag smärtsamt minnas att jag också har min bröllopsdag som jag aldrig mer skall fira med dig, för varje år jag fyller ett år äldre är ytterligare ett år längre bort från dig.

Den 5 maj 1997 gick vi uppför alltaret och lovade varandra trohet och kärlek tills döden skiljer oss åt.
Att döden skulle skilja oss åt redan efter 14 år kunde vi inte ens drömma om. Att jag 14 år senare skulle sitta och titta på kistan som stod på samma plats i kyrkan som vi stod och gav våra löften är helt ofattbart.

Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv, när jag lovade att älska dig för resten av mitt liv.
Jag kunde inte fatta att jag hade sån tur att få träffa min själsfrände och få gifta mig med honom. Jag var absolut tokkär i dig. Jag var så stolt att jag var gift med en så vacker man och som älskade mig lika mycket som jag älskade dig. Jag var så lycklig. Vi åkte direkt efter kyrkan på vår bröllopsresa till Parga i Grekland. Det var den bästa resa jag någonsin gjort.

Nu sitter jag här utan dig och minns. Vi brukade ju alltid prata om resan, hur roligt, tokigt och kärleksfullt det var. Jag sitter här med en klump i halsen och minns det som jag aldrig mer kommer att få uppleva med dig och det gör så djävla ont. Någonstans i förrådet, finns filmen på vårt bröllop och resan, jag undrar om jag orkar leta fram den och titta på den. Om jag orkar titta på levande bilder på dig och höra din röst.

Nu skall jag fira min födelsedag och bröllopsdag utan dig, och det känns för djävligt. Dina barn och barnbarn kommer hit och vi skall äta lite tårta. Jag hoppas att du också kommer.

Min älskling, hur kunde det blir så här och varför. Jävla cancerskit. Jag undrar var du är och hur du har det, tänker du på mig lika mycket som jag tänker på dig.

Jag har lagt rosor på din grav och tänt lite extra ljus.

Jag älskar dig - jag saknar dig


Kommentarer
Postat av: Den Långa Vägen

I den situationen känns det nästan som ett hån att säga: Grattis på födelsedagen. Men jag säger i stället, "Tänker på dig och hälsningar i efterskott på din dag"



Kram,

Lisen

2011-05-15 @ 10:14:26
URL: http://lisenstankar.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0