Begravningen....

var i Torsdags 25 nov kl 13.30.

Thumbnail

Roine, det var så otroligt vackert men samtidigt så otroligt smärtsamt och hemskt.

Det blev precis som jag ville ha det, att alla skulle säga att det var den vackraste begravning som man har varit på. Ett ljust och varmt minne att ta med sig. Vackra låtar och duktiga Frida som spelade så vackert på sin fiol.

Jag är så glad att jag kunde ge till dig det sista vackra. Jag hoppas att du var där, jag är rätt säker på att du var det. Jag var så otroligt nervös, hjärtat bulltade så jag trodde det skulle hoppa ur kroppen. Men när jag tittade på ditt kort på kistan så blev jag lugn och nästan hörde dig säga, det här kommer att gå bra, jag finns här med dig.

Alla var så ledsna, när vi skulle gå fram och säga farväl, fullkomligt bröt jag ihop. Jag såg dig framför mig hur du låg där under locket, så vacker men så död. Att inte jag inte kunde få krama dig var outhärdligt. Jag saknade dig då så jätte mycket. Jag ville ju att du skulle vara hos mig, levande.

Såg du blomman från mig? Den låg till höger om hjärtat. Såg du att den såg nästa lika ut som bröllopsbuketten. Jag hade bara bytt ut det gröna mot brudslöja. Efter minnesstunden hämtade jag blomman och gick upp och lade den på din plats på kyrkogården. Jag har lämnat in våra ringar till guldsmeden, de hade gjort ett guldhjärta av våra ringar, som ett hängsmycke. Mina ringar bildar ett stort hjärta och innanför är din ring också som ett hjärta. Såg du att jag hade det på mig. Det är så himla vackert med, alla graveringar kvar. Jag höll i det när Per läste fader vår och tänkte på hur mycket jag älskar dig och att begravningen är som ett själsligt giftermål.

Det var rätt svårt att hitta din gravplats, för du hade ju beställt så mycket snö. Men jag är rätt säker på att jag lade den på rätt plats. Din gravgranne har fått en sten och de hade skottat fram till den för urnsättning, så då visste jag på ett ungefär var din plats är.
Jag skall prata med begravningsbyrån på måndag, så vi får beställa en sten till dig. Jag har hittat en jätte vacker sten som vi troligen kommer att beställa. Jag undrar bara om vi hinner få den på plats innan du kommer tillbaka från kremeringen.

Jag känner mig rätt fridfull nu efter begravningen, och är inte så jätte ledsen i dag. Nu har jag inget att oroa mig för längre, datumet för begravningen har varit som ett tungt ok att bära och jag har bävat för den.

Jag tänker på dig varje minut och undrar hur du har det.

Jag älskar dig och saknar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0