Nytt år

Gott Nytt År, önskade alla. Gott, hur skall 2011 bli ett gott nytt år utan dig? Kom du ihåg förra nyårsafton. Vad dålig du var, du kunde inte prata för att du hostade så mycket. Det blev en tyst nyårsafton för oss, endå önskade vi varandra ett Gott Nytt År, fast jag redan då misstänkte att du var allvarligt sjuk. Och det blev verkligen inte ett gott nytt år för oss. I februari är det på året som du fick beskedet dödlig lungcancer.

I går när jag skulle lägga mig så undrade jag, vad hade du för tankar om din sjukdom. Vad hade du för tankar när du fick beskedet, vi pratade aldrig riktigt om det. Du sa att det här skulle du fixa, men innerst inne, vad tänkte du på. Var du rädd någon gång? Jag tänkte också på den sista veckan du levde. När jag kom till dig så såg jag igenom fönstret på dörren, på dig hur du låg och stirrade i taket. Vad tänkte du på då? Var du rädd. Förstod du att du inte hade så lång tid kvar? Jag vågade aldrig fråga för jag visste att jag inte skulle orka med ditt svar. Men nu tänker jag ofta på det. Jag ser framför mig hur du ligger där och tittar i taket och kämpar med att andas. Du sa till mig att du hade det jobbigt och att du inte vågade sova. Jag fattade nog inte hur jobbigt du hade det. Förlåt älskling för att jag inte sov kvar hos dig. Jag såg ju hur trygg du var när jag var hos dig.

Å Roine vad jag saknar dig. Jag hoppas så att du har det bra på andra sidan och är lycklig.

Jag var till din grav innan jag åkte till syrran till nyår. Var du där då? det kändes som om ngn stod precis bakom mig, men när jag vände mig om så var ingen där.

Det är skönt att ha din grav att gå till, det blev som du sa, att jag måste ju ha ngt att gå till.

Jag älskar dig - saknar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0