Underbara sorgesystrar

Roine, Jag trodde att jag hade mött mina enda änglar på begravningsbyrån.

Men jag har massor av änglar runt om kring mig, de kallar sig sorgesystrar. Helt underbara systrar som vet precis vad jag går igenom nu. Jag är så oerhört tacksam för dem. Jag är så tacksam att jag började skriva min blogg. För det ger mig styrka att orka fortsätta i livet, för jag vet att jag inte är ensam, vi är många som kämpar oss fram med vår sorg.

Ååååå om jag fick träffa er allihopa och kramas och kramas, för det behöver vi verkligen. Jag fullkomligt bockar och bugar för er, med största respekt.  Jag vill jag ger er min fullkomliga kärlek till er.

Ni är så underbara. Det kanske är mening med att vi "änglar" fortsätter att färdas på detta jordeliv.
Jag är helt övertygad om att vi ger så mycket kärlek omkring oss, och det är bara våra döda makar som fattat det. Att vi faktiskt är deras änglar som vi har givit vår kärlek till och barnen.

Jag är så stolt över er. Vi kämpar på

Tänker på er.

Er ödmjukaste Monica

Kommentarer
Postat av: stella

Vad vackert du skriver i det senaste inkägget om änglar. Det är så lätt att tro att man är den enda som går igenom detta fasansfulla men du skrev rakt in i hjärtat på mig och säkert många andra änkor. Usch vad livet är orättvist & mkt mer!

Kram

2011-02-10 @ 17:37:55
Postat av: Monica

Tack Stella

Kram

2011-02-12 @ 00:47:47
Postat av: Den Långa Vägen

Sorgesystrarna har hjälpt mig i min långa vandring. Utan dom hade jag nog inte stått ut. Jag har fått så mycket kraft av dom som verkligen förstår - varje tår, all ilska, all den längtan som ligger som ett täcke över mig. Sorgen. Smärtan. Ensamheten.



Jag är också glad att ni alla finns.



Kram

Lisen

2011-02-16 @ 23:22:26
URL: http://lisenstankar.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0